Site-ul de unde și vedetele își iau știrile

Cum să îți controlezi mintea în 4 pași – tehnica hipnoterapeutei Marisa Peer

Cum să îți controlezi mintea în 4 pași – tehnica hipnoterapeutei Marisa Peer

Construiește un partnership cu creierul tău, așa începe transformarea în bine. Cel puțin asta crede renumita hipnoterapeuta și autoare Marisa Peer, care mai are în portofoliu titlurile de nutriționistă, terapeut relațional și speaker motivațional.

Ca să înțelegi mai bine cum funcționezi, e necesar să știi că mintea face mereu ceea ce crede că îți dorești. Apoi, încearcă să te îndepărteze de durere și să te conducă spre plăcere. Și, poate cel mai important, creierul răspunde imaginilor din capul tău.

Așadar, proiecții, vise, dorințe – în momentul în care ele se transformă în imagini – mintea începe să le proceseze. Nu în ultimul rând, creierului îi place să se simtă familiar, așadar alege patternuri cunoscute din trecut, nu se simte foarte confortabil în afara zonei sale de confort.

De aceea facem uneori alegeri care se dovedesc să nu fie spre binele nostru, dar „nu ne putem abține„, suntem atrași „inexplicabil” către o persoană sau o situație.

În momentul în care ne spunem „nu vreau să mă duc acolo”, „aș vrea să stau în pat toată ziua”, „nu am chef de birou azi”, creierul înregistrează și transformă informația, astfel încât să îți îndeplinească dorințele.

Așa se face că răcim brusc, apar anumite tulburări ale corpului care ne obligă să rămânem acasă, în pat. Marisa Peer consideră că toate acestea se întâmplă pentru că nu știm să comunicăm eficient cu creierul nostru.

Hipnoterapeuta ne încurajează să schimbăm formulările. În loc să spunem „nu vreau să fac asta”, „o să iasă prost, mai bine renunț”, să înlocuim cu „e dificil, dar o să reușesc”, „e o adevărata provocare”.

Alt exemplu: când te duci la sală și spui „urăsc să fac sport”, „urăsc exercițiile astea”, rezultatele nu vor fi pe măsura așteptărilor. În schimb, dacă îți spui „ador gimnastica”, „exercițiile astea sunt bune pentru sănătatea mea”, situația se va schimba complet. Mindsetul tău dictează rezultatele pe termen lung. Gândește-te la viața sportivilor, antrenamentele de la 3 dimineața, eforturile pe care le fac cu gândul că vor avea succes și vor ajunge pe podium.

Mintea este construita în așa fel încât să opună rezistență atunci când îi spui că detești ceva. Și nu te ajută în direcția respectivă, ba din contră, te sabotează – uneori fără să îți dai seama. Așa se activeaza stresul, anxietatea. Din mesaje negative pe care le trimitem către creier.

Un alt mit: credem ca mintea noastră e făcută să ne conducă spre fericire. „Nu, nu, nu, nu! zice Marisa. Creierul e făcut să SUPRAVIEȚUIASCĂ, nu să te facă pe tine fericit… Nu dă doi bani dacă ești sau nu fericit. Așa că dacă îți spui „jobul ăsta mă omoară!”, „mor de stres!”, „excelurile astea mă ucid!”, mintea va încerca să facă orice ca să te protejeze de aceste activități „mortale” și să te conducă spre ceva plăcut.”

Ce le spune Marisa clienților ei? Să verbalizeze mesajele, chiar dacă nu sunt 100% adevărate: „ador jobul ăsta!”, „sunt așa norocoasă că am un copil sănătos care mă trezește din 2 în 2 ore!”.

You can trick your mind all the time” – e strategia pe care Marisa a aplicat-o pentru a schimba vieți.

Spune cu voce tare ce îți dorești, cât mai clar, cât mai specific – și vezi ce se întâmplă, e sfatul Marisei Peer. Nu ai absolut nimic de pierdut. Cuvintele fac minuni. Vezi ce se întâmplă atunci când folosești expresii pozitive, când te lauzi, când te încurajezi și când ai un approach pozitiv.

Rezumat:

  1. Spune clar ce îți dorești.
  2. Asociază elementul de „plăcere” cu activitățile pe care le faci și jobul pe care îl ai.
  3. Transformă elementele negative familiare din viața ta în ceva nefamiliar.
  4. Transformă elementele pozitive nefamiliare în ceva familiar.



Inchide